Wcześniejsza spłata kredytu konsumenckiego – prawa i obowiązki stron Zdolność do wcześniejszej spłaty kredytu konsumenckiego to istotny przywilej, który może pomóc Ci ograniczyć koszty zadłużenia. Wielu konsumentów nie wie...
Dochodzenie roszczeń i nowe reguły dowodowe w sprawach o produkt wadliwy – co zmienia dyrektywa odpowiedzialności za produkty wadliwe (2024/2853)? W 2024 r. Unia Europejska przyjęła nową dyrektywę dotyczącą odpowiedzialności za produkty wadliwe (2024/2853), która zastąpi wysłużoną dyrektywę 85/374/EWG. Zmiana...
Jak skutecznie odstąpić od umowy o kredyt konsumencki? Zawarcie umowy o kredyt konsumencki często odbywa się pod wpływem emocji, reklamy lub szybkiej potrzeby finansowej. Ustawodawca, dostrzegając ryzyko pochopnych...
Jakie praktyki marketingowe mogą wprowadzać konsumentów w błąd przy informowaniu o obniżkach cen? Wyjaśnienia UOKiK Od 1 stycznia 2023 r. każdy przedsiębiorca sprzedający towary lub usługi konsumentom musi stosować nowe zasady dotyczące informowania o obniżkach...
Limity kosztów kredytu i sposoby ich obchodzenia – ochrona konsumenta w praktyce Zaciągając kredyt konsumencki, konsument liczy się nie tylko z koniecznością zwrotu pożyczonego kapitału, ale także z obowiązkiem poniesienia szeregu dodatkowych...
Nieważność umowy kredytu konsumenckiego – rozliczenia, przedawnienie i roszczenia stron Unieważnienie umowy kredytu konsumenckiego to coraz częstszy scenariusz w sporach między konsumentami a bankami i firmami pożyczkowymi. Zwykle następuje ono...
Reklamacja treści lub usługi cyfrowej – jak skutecznie dochodzić swoich praw w 2025 roku? Coraz więcej usług i produktów cyfrowych kupujemy przez internet – subskrypcje, e-booki, dostęp do platform streamingowych czy oprogramowanie w modelu...
Oznaczenia geograficzne żywności i napojów – co musisz wiedzieć jako producent? Europejskie produkty regionalne od lat cieszą się renomą i uznaniem, również poza granicami UE. Ich wyjątkowość wynika nie tylko z...